ضربگرهای فشرده روی برخی از جبرهای باناخ

پایان نامه
چکیده

برای گروه فشردهg دوگان جبرهای باناخ متشکل از توابع کراندار اساسی که در بینهایت صفر می شوند را مورد مطالعه قرار می دهیم.ضربگرهای فشرده روی این دوگانهارابررسی کرده وثابت می کنیم وجودیک ضربگر چپ فشرده روی این دوگان هابا فشردگی گروه g معادل است.همجنین رده ی عناصر به طورکامل پیوسته چپ این دوگان ها راتوصیف می کنیم. دوگان جبرهای نیم گروهی را برای ردهی وسیعی از نیم گروه های فشرده موضعی s تحت توپولوژی های محدب موضعی مطالعه می کنیم.در ابتدا توپولوژی محدب موضعی روی جبر باناخ متشکل از تمام اندازه های بورل منظم بطورمطلق پیوسته راکه تحت آن می توان فضای باناخ متشکل از تمام توابع کراندار اساسی رابه عنوان دوگان قوی آن جبردر نظر گرفت را مطالعه وبررسی می کنیم .سپس نشان می دهیم به جز حالتی که این نیم گروه متنتهی باشد تعداد نا متناهی از این قبیل توپولوژی ها وجود دارند . و در اینجا ضربگر های راست فشرده روی دوگان جبر باناخ متشکل از تمام توابع کراندار اساسی که در بینهایت صفر می شوند را همراه با ضرب آرنز مطالعه و بررسی می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

ضربگرهای فشرده روی جبرهای گروهی

در این رساله به بررسی ضربگرهای چپ و راست فشرده روی l=g از یک گروه موضعا فشرده ی g می پردازیم و نشان می دهیم وجود یک ضربگر چپ یا راست ناصفر فشرده روی l(g) با فشردگی g معادل است. همچنین قدر مطلق ضربگرهای راست و چپ روی l=g را نیز مطالعه می کنیم. ثابت می کنیم قدر مطلق یک ضربگر در حالت کلی یک ضربگر نیست . در پایان به بررسی ضربگرهای فشرده روی m(g) می پردازیم و صورت کلی عناصر کاملا پیوسته ی چپ از m(g)...

15 صفحه اول

نگاشت‌های نگهدارنده جفت‌های عملگری باناخ روی جبرهای عملگری

فرض کنید ‎$mathcal{B(X)}$‎ جبر شامل تمام عملگرهای خطی کران‌دار روی فضای باناخ ‎$mathcal{X}$‎ و ‎$phi:mathcal{B(X)}longrightarrow mathcal{B(X)}$‎ یک نگاشت جمعی دوسویی باشد که جفت عملگری باناخ را از دو طرف حفظ می کند. در این مقاله، نشان می دهیم که به ازای هر ‎$A in mathcal{B(X)}$‎ و ‎$x in mathcal{X}$‎، اسکالرهای ‎$alpha‎ , ...

متن کامل

ضربگرهای با برد بسته روی جبرهای باناخ

در ابتدا به بررسی ضربگرهای روی حبر باناخ بدون ترتیب می ردازیم و خواصی از جبر ضربگرها را ثابت می کنیم. در ادامه با برقراری فرض (h) در جبر باناخ a-a:t با برد بسته به حاصل ضرب یک ضربگر خودتوان و یک ضربگر معکوس پذیر تجزیه می شود و کاربردهایی از قضایای عنوان شده مطرح می شود.

15 صفحه اول

تجزیه ضربگرهای بابرد بسته روی جبرهای باناخ

در این پایان نامه مفهوم تجزیه ضربگرهای با برد بسته روی جبرهای باناخ را معرفی و مطالعه می کنیم. همچنین ثابت می کنیم که اگر جبر باناخ با همانی تقریبی کران دار a دارای این خاصیت باشد که هر ایده آل بسته و محض آن درون یک ایده آل بسته و محض با همانی تقریبی کران دار قرار بگیرد، آن گاه برد ضربگر t روی a بسته است اگر و تنها اگر t برابر ترکیب یک ضربگر خودتوان و یک ضربگر معکوس پذیر باشد.

15 صفحه اول

جبرهای باناخ انقباض پذیر

فرض کنید یک جبر باناخ باشد. ما نشان می دهیم که اگر یک ایده ال انقباض پذیر ازیک جبر باناخ باشد آنگاه برقرار است. سپس وجود یک خود توان می نیمال مرکزی را در یک جبر باناخ انقباض پذیرکه یک تابعک ضربی نا صفر روی آن موجود باشد ثابت می کنیم. همچنین مفهومb- انقباض پذیری و یکی از فرم های معادل آن را معرفی می کنیم و با مثالی نشان می دهیم که b- انقباض پذیری به طور اکید از انقباض پذیری ضعیف تر است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023